repatriering overledene naar land van herkomst

Aangifte overlijden Haarlem

 

Aangifte en verlof tot begraven of cremeren

 

Het doorgeven van overlijden moet binnen zes dagen na de dag van overlijden gedaan worden bij de gemeente waar de persoon is overleden. 

Vindt de begrafenis of crematie later dan zes werkdagen na het overlijden plaats? 

Dan zal er uitstel verleend moeten worden. Wij kunnen de aangifte van overlijden voor u doen, maar u kunt als nabestaande ook zelf het overlijden doorgeven. 

De gemeente maakt een overlijdensakte op en geeft toestemming voor de uitvaart.

Meenemen

  • B-envelop met het formulier van de arts over de oorzaak van het overlijden
  • Verklaring van natuurlijk overlijden (van een schouwarts)
  • Eventueel uw trouwboekje
  • Geldig identiteitsbewijs van degene die aangifte doet
  • Als uitstel van de crematie of begrafenis nodig is: verklaring van geen bezwaar (van een arts)

Proces

  • Na de online aangifte krijgt u van ons de nodige documenten (verlof en gevraagde uittreksels) via beveiligde e-mail.
  • Daarna sturen wij de originele documenten per post naar u op indien het in het uitvaartpakket staat vermeld.

 

Wat gebeurt er na aangifte overlijden?

  • We verwerken het overlijden in de Basisregistratie Personen (BRP). Ook bij een eventuele partner.
  • Daarnaast informeren we een aantal instanties over het overlijden:
    • UWV
    • Sociale Verzekeringsbank (SVB)
    • Belastingdienst
    • Hoogheemraadschap
    • Gemeentelijke belastingen

Aangifte doen van overlijden – Gemeente Haarlem – doen van overlijden

In Haarlem doet de uitvaartondernemer aangifte

24/7 bereikbaar op telefoonnummer 06 14 60 17 60

Staan uw wensen er niet bij?

Laat het ons weten.

Tel: 085-1306447

Erik uw uitvaartverzorger

blank
op begraafplaats de nieuwe Ooster te Amsterdam